Ymmärtääkö asiakkaasi, mitä yrität myydä?
Hyvin tehty tuotteistaminen säästää paitsi omia myös asiakkaasi ja kollegasi hermoja ja aikaa. Myös jälleenmyyjät ja alihankkijat kiittävät hyvin suunnitellusta tuotteesta. Sinä puolestasi voit ottaa hieman rennommin ja nauttia tyytyväisten asiakkaiden palautteesta.
Autan muun muassa erä- ja luonto-oppaita sekä liikunnan ja ulkoilun parissa toimivia yhdistyksiä tuotteistamaan palveluitaan. Tuotteistaminen kannattaa, jos:
- koet, että arki on jatkuvaa säätämistä ja kaoottista keikasta toiseen juoksemista
- kulutat tolkuttomasti aikaa yksittäisen tuotteen, palvelun tai tapahtuman suunnitteluun ja ohjeistukseen puutteellisen valmistelun takia
- haluat tuottaa parempaa ja tasaisempaa laatua – myös silloin joku muu ohjaa tunnin, retken tai keikan puolestasi
- haluat kehittää tuotetarjontaa ja lisätä myyntiä
Tuotteistusprosessissa myllätään auki valittu palvelu, tutustutaan sen anatomiaan ja jäsennellään tuotteen sisältö hyvin pohdituksi paketiksi.
Käymme yhdessä läpi valitsemasi palvelun tekniset ja toiminnalliset ominaisuudet ja mietimme, mitä tuotetta ollaan myymässä, mitä asiakas ostaa ja miksi, ja miten kyseinen palvelu toteutetaan laadukkaasti, luotettavasti ja kestävästi.
Lopuksi kirjoitamme palvelustasi selkeän tuotekortin, jonka avulla toteutat asiakkaallesi entistäkin laadukkaamman elämyksen.
Tilaa tuotteistustempaus yrityksellesi – ota yhteyttä niin jutellaan lisää!